AgroFórum  

Naspäť   AgroFórum > Pôdohospodárske fórum > Živočíšna výroba
Registrácia FAQ (otázky a odpovede) Zoznam členov Kalendár Hľadaj Dnešné príspevky Označ fóra ako prečítané

Živočíšna výroba Diskusia na témy týkajúce sa živočíšnej výroby a veterinárnej starostlivosti...

Odpovedať
 
Práca s témou Vyhľadávanie v téme
Starý 02-05-2010, 22:47   #1
_stanislav_
člen
 
Registrovaný od: May 2010
Príspevky: 2
Počiatočné Starostlivost o ovce a kozy

Zdravim,

potreboval by som poradit, ake plemeno oviec alebo koz mam vybrat, a ci vobec. Mam volny pozemok so stajnou a zvazujem tam chovat ovce alebo kozy. Kedze som uplny laik co sa tyka chovatelstva, ocenim kazdu radu. Hlavne ma zaujima narocnost (cas) a potrebna starostlivost o zvierata, kedze cez tyzden som pracovne prec a cas mam len cez vikendy, aj to malo.


Tu su moje poziadavky:
Ovce / kozy chcem primarne aby spasali travu / male kricky
Idealne plemeno typu 'partizan' ktore si vyzaduje minimalnu starostlivost
Zvierata nechcem na mlieko, moze byt vlna a maso


V prvom rade ma zaujima narocnost a starostlivost o ovce a kozy.
Ako casto sa treba o ne starat? Denne? Staci iba raz za tyzden?
Co vsetko starostlivost o ovcu / kozu obnasa?
Dufam ze tie plemena na maso a vlnu netreba dojit ;o)
Treba zvierata prikrmovat cez rok? Cim? Ako casto?

Co im treba davat cez rok? Iba vodu?
Co v zime? Seno / vodu?

Rozmyslal som o troch kusoch ovce alebo kozy na zaciatok. Popripade i ovce i kozy spolu, kazda po dva kusy, kedze ak sa nemylim, kozy zozeru i tie kricky, zatial co ovce nie.

Spracovat by som chcel vlnu, kozu a maso.

Kedy je vyhodne predat zvierata? Vykupuje ich niekto? Spracovava ich niekto?

Idealne by som mal zaujem o kupu zvierat od chovatela v okoli Noveho Mesta nad Vahom, ktory mi zvierata i dovezie. Pred zimou by som mu ich predal naspat, popripade by mi poradil kde dat zvierata spracovat na maso / kozu / vlnu, tak aby som s tym mal minimum starosti a nemusel sa o ne starat v zime.